אוכל

מתכון לקציצות כרישה טבעוניות ללא גלוטן

קציצות
צילום פרטי

לפני כשלוש שנים החלטתי שאני מפחיתה בצריכת מזון מהחי ומכניסה לחיי כמה שיותר הזדמנויות לנסות ליהנות ממה שהטבע מביא איתו ושנמשיך לחיות בהרמוניה… בלי סבל.

כמובן שהתהליך הזה בשבילי מאוד ארוך וקשה (עד היום ואני לא מוותרת) .

כל חיי התזונה העיקרית שלי הייתה מהחי ומלאה בפחמימות (המודעות לפני 30 שנה לא היתה בשיא)
וללא ספק נוצר הרגל (אחד הרציניים) לכל הנושא הזה של האוכל מבלי לבדוק או להעמיק האם באמת הגוף שלי צריך את זה?!

אני ממש לא מתכוונת להכנס לנושא שאם שווה או לא שווה להיות טבעוני, כל אדם רשאי לעשות כרצונו,
אבל יש בי את הזכות להביא אליכם מתכונים שווים במיוחד שרכשתי עם עצמי מכל מיני אנשים
והצלחתי לעשות לעצמי סדר בראש מה הולך עם מה…

אם אצליח לגרום לכם להתאהב בקציצות האלה ולהבין עד כמה בטבעונות הכל יותר פשוט- אני עשיתי את שלי בעולם הזה!

אז קבלו לכם מתכון ל- 12 קציצות כרישה מטריפות! עם טוויסט שווה במיוחד וטיפים בסוף אז שווה לראות הכל.

 

מצרכים:

1 כרישה

2 תפו”א בינוניים

כף לימון (לבישול הכרישה)

חצי כפית מלח (לבישול הכרישה)

1/2 כוס קמח עדשים

2 כפות קמח תפו”א

1 כפית אבקת אפיה (רצוי תמיד מחומרים טבעיים)

תבלינים (לפי הטעם)

 

מה עושים?

לחתוך תפו”א לקוביות ולהרתיח בסיר עם מים עד שהתפוחי אדמה רכים לחלוטין.

בסיר נוסף לבשל כרישה (חתוכה לטבעות), חצי כפית מלח וכף לימון, לכסות במים ולבשל עם המכסה למשך 15 דק׳.

לסנן את המים מתפו”א, לשים בקערה ולמעוך לפירה (למי שיש מעבד מזון יכול לוותר על השלב הידני הזה)

לשפוך את הכרישה למסננת רשת דקה ובעזרת תחתית של כוס למעוך את הכרישה עד שכל הנוזלים יוצאים
(ניתן לראות איך הקרישה גם הופכת למין חתיכות כאלה), להעביר לקערה עם התפו”א ולערבב היטב.

*(מי שעם מעבד מזון יכול אחרי השלב של סינון המים מהכרישה להכניס למעבד ולעבד כמה רגעים עם התפו”א
עד שהם הופכים לפירה ונשאר חתיכות כרישה).

להוסיף תבלינים ממה מה שבא לכם; אני הוספתי מלח, פלפל, כורכום ומסאלה- (מאוהבת בתבלינים הודיים)
אבקת אפיה וקמח תפו”א.

להוסיף קמח עדשים.

להדליק תנור ל- 200 מעלות

לשמן ידיים טוב, כל פעם שמרגישים שקצת נדבק, לשמן שוב (בדרך-כלל 3-4 קציצות )

להניח על נייר אפיה, לאפות 10 דק, להפוך ולאפות עוד 5 דק.

ולטוויסט…

לחמם מחבת (אפשר להוסיף ממש מעט שמן זית למי שמעוניין) לחכות עד שהמחבת ממש חמה.

לקחת את הקציצות ולטבול בציפוי פריך ללא גלוטן שעשוי מ 100% תירס! זה מוסיף ברמות! ממש חייבים את זה!

להניח על המחבת לחכות 3-4 דק׳ להפוך ושוב

ויש לכם 12 קציצות כרישה היישר מגן עדן!

 

*טיפים *טיפים *טיפים:

  • אפשר להכניס לקציצות האלה כמעט כל מה שרק תרצו: קישוא, גזר, בצל, שום, עוד כרישה, פטריות,תירס, כרובית,ברוקולי, מלא עלים ירוקים..באמת כמעט הכל יכול ללכת כי המרכיבים שמחזיקים את כל זה לא נמצאים גם ככה בירקות אז תזרמו לגמרי (למעט תפו”א שחובה)!
    (רק חשוב לציין שאם בוחרים בירק עם נוזלים יש לסחוט טוב טוב את כל הנוזלים אחרי שמגרדים את הירק).
  • בכרישה אני משתמשת בכל הגבעול לא רק החלק הלבן .
  • במקום קמח עדשים אפשר להשתמש בקמח חומוס
  • במקום קמח תפו”א אפשר להשתמש בקורנפלור
  • מי שבכל זאת רוצה לנסות עם בטטה – פחות מוצלח מבחינתי ולגמרי אפשרי.
    אבל היי זאת רק הדעה שלי, יש מצב שאתם כן תעופו על זה (אם בא לכם לבדוק)
  • אפשר להוסיף לקציצות האלה רוטב, איזה שרוצים; אדום, צהוב, עם בצל מקורמל, רוטב קארי.
    לגמרי תתנו למח שלכם להיות יצירתי.

מקווה שתהנו מהם לפחות כמוני , שולחת לכם המון אהבה ואור .

 

Dor Bitton
נכתב על ידי
לחץ על מנת להגיב

פרסם תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

בחזרה למעלה .