בלוג אישי

דיכאון היא מילה שימושית דיכאון, אומרים אותה מאה פעמים ביום

אלבום פרטי

8 טיפים ליציאה מדיכאון, או סתם 8 טיפים לשיפור מצב הרוח. למרות שבינינו? אחוז גבוה מהאוכלוסייה יתמודד עם דיכאון בשלב זה או אחר של החיים, אז you never know😉:

1.תעשו יותר דברים שעושים לכם טוב.

את הטיפ הזה קיבלתי מהפסיכולוגית שלי לפני כמה שנים וזה היה mind blowing עבורי! כל כך פשוט וחכם-תעשי דברים שעושים לך טוב וכמה שיותר מהם. את אוהבת לרקוד? תרקדי יותר. את אוהבת לשיר? תשירי יותר. עזבי שיש לך תחביבים של ילדה בת 15 שחולמת להופיע בפסטיגל, נתמקד בזה בטיפול הבא. אם תשקיעי יותר זמן בעיסוקים שעושים לך טוב-יהיה לך יותר טוב. הגיוני.

2.לפשט.

לפשט לפשט לפשט. הכל. כשמרגיש שיש מלא בלאגן בראש, כשהמשימות נערמות או במקרה של דיכאון כשהכל נראה שחור-תפשטו.
מה שחור? כל התקופה או דברים ספציפיים בה? כאן לא טוב לי וכאן לא טוב לי, כאן דווקא נחמד לי ופה אני להיט. בשלב הבא אפשר לעבור דבר דבר ולהבין למה לא טוב לי ומה אני יכולה לעשות כדי לשפר את ההרגשה שלי, בצורה נקודתית. בזמן שתערכו רשימה תגלו שלא באמת הכל הכל שחור ותבחינו בדברים הצבעוניים והיפים בחיים שלכם.

3.רק הווה.

אין עתיד, אין עבר-יש רק הווה. את היתר תתפסו כפיקציה או כפשוט לא רלוונטיים לעכשיו.
איך זה עוזר? כשאני מפסיקה לחשוב על מה יקרה איתי בעתיד: אני אתקבל? אמצא חן? יאהבו אותי? אני נמנעת מחרדות מיותרות-מה יהיה מה יהיה מה יהיה?
וכשאני מפסיקה עם המחשבות על מה היה איתי בעבר: יכולתי לעשות טוב יותר, איפה טעיתי בדרך, נקיפות מצפון, כישלונות, למה עשיתי ככה? אני מרגישה שלמה יותר.
‘כוחו של הרגע הזה’ הוא לא רק שם של ספר (מצוין דרך אגב) אלא ממש דרך חיים. ברגע שאני מתרכזת בהווה ומנסה לנקות את הראש ממחשבות הנשמה והמיינד שלי צלולים יותר. תנסו מדי פעם להניח את המחשבות בצד, לתת להן לחלוף לידכם על רכבת המחשבות ולהתרכז במה שאתם שומעים עכשיו, מה שאתם רואים, מריחים ומרגישים עכשיו.

הקשבה לעצמי

pixabay lograstudio

4.ואם כבר בניקיון ממחשבות עסקינן אז בואו נדבר על מדיטציה.

זה נשמע רחוק מכם שנות אור? תנסו. זה נשמע לכם רוחני ומוזר? תנסו. אתם לא מאמינים שתצליחו לשבת אפילו חמש דקות במצב של מדיטציה? תנסו. פשוט תנסו.
כן, זה דורש אימון, אבל ברגע שאתם שם לא תאמינו כמה פשוט וטבעי הדבר. להיות נוכח כאן, ברגע הזה, כל כולי. כל תשומת הלב מתמקדת בנשימה. מתי לאחרונה מיקדתם את תשומת הלב שלכם רק בנשימה? שאלתם איך כל חלק בגוף שלכם מרגיש, בחנתם את המגע של הגוף עם הקרקע, את הבטן או בית החזה עולים ויורדים בזמן שאתם נושמים. הנשימה שלי מהירה/איטית, שטחית/ עמוקה? מדיטציה מסייעת להגיע לאיזון על ידי שימוש בדמיון ובטכניקות של הרפיה והירגעות. מחזקת תהליכים נפשיים ומרחיבה את המודעות העצמית, מגבירה את יכולת הריכוז והזיכרון, משחררת מתחים ולחצים ומשפרת את ההרגשה הכללית. תנסו.

5.אנשים.

הם יכולים להיות בלתי נסבלים, אני יודעת, ולא כולם גורמים לאושר. תקיפו את עצמכם בכאלו שדווקא כן גורמים לכם לאושר, או לפחות רוב הזמן כן. אלו שקורעים אתכם מצחוק, אלו שאתם יכולים לבלות איתם שעות כשהפלאפון בכלל בתיק, שהשיחות איתם ממלאות אתכם ולא מרוקנות. איך תדעו? כשתסיימו את השיחה, תרגישו מלאי אנרגיה ולא ההפך.

6.ספורט.

לא בשביל להיות רזים יותר, כאילו אפשר, אבל בעיקר בשביל להרגיש חיוניים יותר. פעילות גופנית משחררת אנדורפינים שמשמשים כנוגדי דיכאון טבעיים, וידועים ביכולת שלהם להשרות תחושה טובה על הגוף והנפש. ולא, ממש אין מחויבות לרוץ מרתון. גם הליכה מתונה כמה פעמים בשבוע תעשה את העבודה.

7.תזונה.

אנחנו מה שאנחנו אוכלים. נשמע דבילי אבל נכון.
לחסרים תזונתיים יש השפעות מרחיקות לכת על הבריאות הנפשית, והם גורמים לדיכאון וחרדה. כדי שמערכת העצבים, בדומה למערכות אחרות בגוף, תתפקד כהלכה, חשוב שתקפידו על תזונה מאוזנת, הכוללת סוגי מזון המכילים ויטמינים מסוג B, חומצות שומן מסוג אומגה 3 (סלמון וטונה) וחומצה פולית (תרד ואבוקדו). אם תאכלו מזונות המשפרים את רמת הסרוטונין (האחראי לוויסות מצב הרוח), תסייעו להעלאת הרמה שלו במוח. זה עולם שלם ושווה לחקור אותו.

אנחנו מה שאנחנו מכניסים לגוף

marijana1 pixabay

8.הגוף שלכם הוא מקדש.

כבדו, הכירו, הוקירו ותאהבו אותו. זה מתבטא בתזונה וספורט שעליהם כבר דיברתי וזה מתבטא בדברים ה”קטנים”: בגדים שעושים לכם שמח, ספר בים או בילוי אצל מסז’יסטים מדי פעם (לא חייב יום נישואין בשביל זה ואפשר גם ללכת לבד, מומלץ אפילו).
ואם כבר לבד-תבלו עם הגוף שלכם. אמבטיה עם נרות וכוס יין, מוזיקה שמרגיעה אתכם, תספורת משוגעת כי בא לכם לגוון או מזרן חדש כי אתם רוצים לפנק את הגב שלכם.

דיכאון

RyanMcGuire pixabay

דיכאון היא מילה מוכרת כמעט לכל אדם. רובנו משתמשים בה ביום יום לתאר מצב רוח רע, רבים חווים דיכאון אך אינם מודעים לכך וחלק פשוט מרגישים עצבות.

ההרגשה שכול הסובבים אותי מאושרים יותר ממני היא הרגשה קשה. כולם בזוגיות, לכולם טוב בעבודה וכולם בקשרים מעולים עם המשפחות שלהם.
אנחנו מאשימים כל מיני גורמים במצבי הרוח שלנו ובטוחים שברגע שהם יחלפו נרגיש טוב יותר, כמו קסם. אבל זו עבודה עצמית מטורפת.
היא שווה את זה!

stavbiton
נכתב על ידי
כותבת את עצמי לדעת
לחץ על מנת להגיב

פרסם תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

בחזרה למעלה .