טכנולוגיה

האם כל עסק זקוק לאתר אינטרנט?

Yeexin Richelle - Shutterstock

אתר אינטרנט הפך בעשור האחרון לחובה עבור כל עסק, קטן כגדול. הרבה מבעלי העסקים משקיעים כסף באתר רציני בהבנה כי מדובר בחלק משמעותי מהעסק והתכנית העסקית והשווקית שלו.

להפתעתי הרבה, רבים עדין שואלים אותי מדוע הם צריכים אתר אינטרנט אם יש להם דף פייסבוק או אינסטגרם חינם, מה שמאפשר להם נוכחות ברשת ובהם הם מפרטים את פועלם. למעשה 46% מבעלי העסקים ציינו, כי הם לא צריכים אתר אינטרנט.

ובכן, כל נוכחות ברשת היא טובה והרשתות החברתיות הן דרך מצוינת להגיע לאנשים אבל חשוב לזכור כמה דברים כאשר מגבשים אסטרטגיית שווק לעסק.

האתר הוא חלון הראווה של העסק שלך

91% מהצרכנים טוענים שהם מחפשים במנוע חיפוש כדי לאתר עסקים מקומיים ולפחות 81% מהאנשים מחפשים עסק באינטרנט לפני שרוכשים ממנו או מזמינים ממנו שירות. ז”א שכאשר אנשים אינם מוצאים אתר אינטרנט של עסק הם מתייחסים אליו כעסק שולי, גם אם יש לו עמוד פייסבוק ועוברים לחפש עסק אחר דומה. ואם אין לכם אתר, אין לכם שום סיכוי לתפוס נתח מהשוק הזה. תוסיפו לכך את. העובדה כי האתר שלכם מציג את העסק שלכם ואתכם הכי טוב וללא מגבלות תוכן והוא זמין 24 שעות, 365 ימים בשנה, גם כשאתם לא זמינים, בחופשה או בטיול כך שלמעשה אתר פועל כאיש המכירות העסקי שלך, “תמיד פעיל” בשעות המשרד ומחוצה לו.

 

מה חושבים בעלי העסקים קטנים (מתוך Verisign Blog)

 

אתר מוסיף אמינות לעסק שלכם

הצרכן של המאה ה -21 הוא ספקן. למעשה, מחקר של חברת המחקר השיווקי Blue Corona גילה כי 30% מהאנשים הצהירו כי הם לא סומכים על עסק ללא אתר ושהם לא יקנו מעסק כזה ולכן קיום אתר טוב מגביר באופן מידי את אמינותך כעסק לגיטימי. 75% מהאנשים ציינו כי אתר המעוצב לא טוב מוריד את ערך העסק בעיניהם ואילו אתר טוב מעלה את אמינות העסק בעיניהם.

אם כן, הרושם הראשוני נחשב מאוד ואתרי האינטרנט מאפשרים לכם ליצור רושם חזק מאוד אם הם מעוצבים וכתובים כראוי.

אתר שם אותך בקו אחד עם המתחרים הגדולים שלך

לכל אחד מהעסקים הקטנים יש 2-3 מתחרים ענקים אשר שולטים בשוק ומשקיעים ממון רב בשווק ומכירות. באיזה עוד מקום אתם יכולים לעמוד עימם בקו אחד פרט לאינטרנט?
בהנחה שהאתר שלכם כתוב היטב ומקודם טוב אורגנית, המקום היחיד בו תוכלו להופיע לצד המתחרים הגדולים שלכם הוא מנועי החיפוש באינטרנט וכאשר לקוח מחפש תחום עיסוק, האתר שלכם יוכל להופיע לצד הגדולים והנחשבים ובעיני הלקוחות זה נראה טוב.

אתר יחסוך לכם לבסוף זמן יקר

בין אם אתם משתמשים ברשימות תפוצה באימיילים, מקיימים שיחות טלפון/זום עם לקוחות או שולחים הצעות מחיר, תקשורת עם לקוחות פוטנציאליים אורכת זמן. אתר האינטרנט שלך יכול לחסוך לך זמן זה על ידי מתן תשובות לשאלות נפוצות של לקוחות.

מה זה אומר עבורך? אתה יכול להשקיע את הזמן שלך בדברים יקרי ערך יותר.

הרשתות החברתיות חוסמות אתכם מלהגיע למשתמשים

הרשתות החברתיות הן לא בשליטתכם, הן משנות את החוקים כל הזמן, יכולות להשעות אתכם בלי לציין מדוע והן יכולות להעלם עם כל “ההישגים הדיגיטלים” שלכם. הן אינם מאפשרות לכם גמישות בפרסום או אפילו לבחור מי מחברכם יראה פוסט מסוים. למעשה הן מונעות מהפוסטים שלכם להגיע ליותר מ-4% מהחברים שלכם על-מנת שתצטרכו להוציא כסף על פרסום ממומן אצלם.

השימוש הטוב ביותר ברשתות החברתיות הוא להביא באמצעותם משתמשים לאתר שלכם ולבנות את הקהילה שם וכך ליצור “נכס דיגיטאלי” חזק, המתאים לכם כמו כפפה ליד, שייך לכם ואין עליו שום מגבלות תפוצה או תקנונים משתנים בהתאם לצורך של רשת חברתית כלשהיא.

השילוב בין אתר אינטרנט יעיל, עם בלוג בו תספקו מידע מקצועי חשוב או חדשותי לגבי העסק שלכם בשילוב פעילות ברשתות החברתיות הוא הפתרון הטוב ביותר לקדם אורגנית את העסק שלכם.

81% מבעלי האתרים אומרים שהאתר שלהם עזר להם לקדם את העסק

במאה ה- 21 ובמיוחד בימי קורונה, בהם הסחר עבר במהירות לאינטרנט, אתר או חנות אינטרנט הם כבר לא “טוב שיהיה” אלא צורך בסיסי וחובה לכל עסק.

אם יש לכם שאלות אתם מוזמנים לפנות אלי: ronen@roneninbar.com

רונן ענבר
נכתב על ידי
איש הייטק ותיק ויזם. כיום מסייע ליזמים להביא את המיזם שלהם מרעיון למציאות. כמו כן בבעלותי חברה לניהול ופיתוח מוצרי תוכנה. מוותיקי הכותבים בפורטל תפוז בעבר.
לחץ על מנת להגיב

פרסם תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

בחזרה למעלה .